Varför får man påskägg?? :question:

Tja tjo tjena!!♥

Jag har länge undrat varför man får ägg på påsken, Harar lägger ju inte ägg... Så jag kolla upp det (heheheh) och det stog såhär:

 Våren är tiden på Året där det växer upp blommor blad och mycket mer, ägg symboliserar fruktbarhet. Det är en av dom själen vi har ägg vid påskbordet och såklart godisäggen. Ägg har alltid varit en tradition västvärlden under påsktiden. Det beror på att Hönsen börjar lägga ägg då... det stog det i varje fall! rätta mig om jag har fel

PÖZZ PÖZZ /Runa♥

 
Hahaha en bild på ett påskägg med en
kyckling i!!!  :) :thumbup:

Kommentarer
Postat av: Jaana

Intressant info!! :D

Puss på dig underbara lillasyster!

2011-04-30 @ 21:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0